© copyright s.v.Tivoli

Verslag Internationaal Toernooi

De Vets op toernooi

Op zaterdag 13 juni jl. zijn onze veteranen op een 7 tegen 7 internationaal toernooi geweest bij Wilhelmina Boys in Best. Natuurlijk hebben we onze webryder en vaste correspondent Marc van Hout bereid gevonden hierover verslag te doen. Onderstaand zijn bijdrage aangevuld met foto’s, die ons door Danielle Verdonschot ter beschikking werden gesteld, waarvoor onze dank.

7e Internationaal 7x7 veteranentoernooi Wilhelmina Boys

Vier weken na de laatste activiteiten van de veteranen op gras stonden vandaag de laatste verrichtingen op het kunstgras op het programma. Zij moesten aantreden op het 7e internationale 7x7 veteranentoernooi van Wilhelmina Boys. Om mee te dingen naar de prijzen was er een beroep gedaan op Guillaume en Robert, ook werd good-old John weer van stal gehaald. Dus met tien man zou de personele bezetting ruim voldoende moeten zijn voor wedstrijden van twee keer tien minuten.

Poule B: Tivoli – IS Veterans 3-0

Het toernooi begon met de allereerste interland ooit voor de veteranen en wel tegen de IS veterans. Nee, het waren geen spelers met lange baarden en tulbanden, maar het was een Engelse delegatie. Bij het inschieten viel al op dat zij niet het niveau van Chelsea of Manchester hadden, dus dit kon een mooie opwarmer worden. In de eerste helft werd de wedstrijd al beslist en met doelpunten van Frans, Arno en weer Frans werd er met een 3-0 voorsprong van kant gewisseld. John gaf al aan dat het fysieke Engelse spel hem wel zou liggen en dit bleek ook wel toen hij binnen drie minuten na zijn invalbeurt de eerste speler al te pakken had. De veteranen deden het met het oog op de volgende wedstrijd, meteen hierna, rustig aan en de Engelsen werden meer doelpunten bespaard.

Poule B: Tivoli – Wilhelmina Boys A 3-1

De tweede wedstrijd was tegen de organisator. Een elftal waar in de competitie een keer van gewonnen en verloren werd, dus de veteranen moesten scherp beginnen. Frans gaf direct gehoor aan deze oproep en ramde de bal na twee minuten met rechts in het dak van het doel. Tivoli drong aan, maar ook Wilhelmina Boys kreeg wat kansjes. Maar de goals werden bewaard voor de tweede helft. Na twaalf minuten mochten de Boys vanwege hun derde corner een penalty nemen en deze werd verzilverd: 1-1. Het belang van een overwinning werd duidelijk binnen het team en de duimschroeven werden aan gedraaid bij de Boys. Vier minuten voor tijd schoot Frans een vrije trap binnen en doordat Henk in de laatste seconde een schot van Frans van richting veranderde, stond er uiteindelijk 3-1 op het scorebord.

Poule B: Tivoli – PSV 1-3

Gezien de overige uitslagen waren Tivoli en PSV in deze laatste wedstrijd van de groepsfase beide al zeker van de halve finales, alleen de plekken 1 en 2 moesten nog verdeeld worden. Het uur pauze had er duidelijk in gehakt bij de Tivolianen en van het spel uit de eerste twee wedstrijden was weinig meer over. Na drie minuten werd Hennie voor de eerste keer gepasseerd (0-1) en het was wachten op meer doelpunten. Deze bleven wonderwel uit in het eerste gedeelte. Na de pauze wist PSV, met wat geluk, weer het net te vinden en verdubbelde de voorsprong. Vijf minuten voor tijd behaalde Tivoli zijn derde corner: penalty dus! Deze werd door Robert benut en het slotoffensief werd ingezet. PSV bezweek niet en in de laatste minuut scoorden zij ook nog vanaf de stip: 1-3. Hierdoor werd PSV eerste en Tivoli tweede.

Halve finale: Tivoli – FC Dasimé 0-3

Er werd aangetreden tegen een veredeld vijfde elftal van Wilhelmina Boys. De tegenstander waar vooraf voor werd gevreesd, zou nu de opstap moeten zijn naar de finale. Maar dit ging anders dan gepland. Binnen zeven minuten had Dasimé al haar derde corner te pakken, maar Hennie stopte deze penalty. Een minuut later was alsnog de 0-1 een feit, dus de Tivolianen konden in de achtervolging. Vlak na de rust stond ook de 0-2 op het bord, dus er werd overgeschakeld op alles-of-niets voetbal. De Tivolianen konden geen echte vuist meer maken en Dasimé ging vrolijk op jacht naar meer corners. Uiteindelijk was ook de zesde corner een feit en werd de eindstand op 0-3 bepaald.

Duel om brons: Tivoli – Spoordonkse Boys 0-4

De pit was er al even volledig uit bij de Tivolianen en de motivatie voor deze wedstrijd om des keizers baard was ver te zoeken. Helemaal toen de Boys al binnen dertig seconden vanaf de achterlijn voor de 0-1 zorgden. Een bal drie keer naar elkaar overspelen, bleek haast onmogelijk en de Boys waren nog wel gretig voor de bronzen plak. Zo kon het dat zij in minuut zes ook de 0-2 maakten. Perry had nog wel voor de aansluitingstreffer kunnen zorgen, maar zijn schot eindigde waarschijnlijk op het terrein van Best Vooruit. In de laatste minuut van de eerste helft werd het ook nog 0-3 en 0-4, waarna besloten werd om de tweede helft te schrappen. De laatste keer dat de bal rolde bij de Veteranen was niet een heel groot succes te noemen, maar met een vierde plaats van de acht zijn de Tivolianen toch bij de bovenste helft geëindigd. Naderhand hebben zij wel van zich doen spreken en was Fred de enige die met een overwinning (een fles wijn) naar huis ging. Nu rest komend weekend nog het weekendje weg, dit keer naar onze zuiderburen. Dus Antwerpen zal waarschijnlijk vanaf zondag weten wie de Tivolianen zijn. De webryder, Marc van Hout
2014-15